Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (7)

VDIC (7)

Hogeschool Gent (6)

KBR (6)

AP (5)

Hogeschool West-Vlaanderen (5)

KU Leuven (5)

UCLL (5)

VIVES (5)

VUB (5)

More...

Resource type

book (7)

film (1)

object (1)


Language

Dutch (6)

English (1)


Year
From To Submit

2014 (1)

2011 (1)

2006 (1)

2003 (2)

2002 (1)

More...
Listing 1 - 7 of 7
Sort by
Memory : basic concepts, disorders and treatment
Authors: --- ---
ISBN: 9033448963 Year: 2003 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

978 90 289 9036 4


Book
Stapsgewijs naar een bewegingsbeleid op het werk
Authors: ---
ISBN: 9020967231 9789020967234 Year: 2006 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als werknemers voldoende bewegen tijdens en buiten de werkuren levert dat voordelen op, zowel voor henzelf als voor het bedrijf. Bewegingsprogramma's die onderdeel zijn van het bedrijfsbeleid kunnen zowel de productiviteit als de arbeidstevredenheid mee verbeteren en dragen bij tot een positief bedrijfsimago. Een bewegingsbeleid omvat drie componenten: acties om te informeren en te sensibiliseren, beleidsrichtlijnen die voldoende beweging ondersteunen en activiteiten die het bewegingsaanbod verhogen. In deze publicatie vinden alle bedrijven en organisaties, ongeacht hun grootte, sector, cultuur of arbeidssysteem, handvatten om in zeven stappen een bewegingsbeleid te ontwikkelen, in te voeren, te evalueren en op te volgen. Bij elke stap horen bijlagen: kant-en-klare instrumenten zoals vragenlijsten, vergaderagenda's, checklisten, ... Dit boek verschijnt in de reeks Gezondheidsbevordering op het werk. Meer en meer bedrijven en organisaties zijn er zich van bewust dat de gezondheid en het welzijn van hun personeel een grote weerslag heeft op de werking van hun bedrijf of organisatie. Met deze reeks publicaties willen de initiatiefnemers, het Vlaams Instituut voor Gezondheidspromotie, de Stichting tegen Kanker en Prevent, geschikt materiaal aanbieden om de gezondheid van de werknemers te ondersteunen en bevorderen. Daarbij wordt naast het fysische aspect ook ruimschoots aandacht geschonken aan het mentaal en sociaal welbevinden. (Bron: covetekst) Stap 1: Creëer een draagvlak voor gezondheid en een bewegingsbeleid op het werk; Stap 2: Zet een overlegstructuur op voor een bewegingsbeleid; Stap 3: Breng het bewegingsaanbod en de behoeften van de werknemers in kaart; Stap 4: Ontwikkel een beleidsdocument voor een bewegingsbeleid op het werk; Stap 5: Voer het bewegingsbeleid in; Stap 6: Evalueer het bewegingsbeleid; Stap 7: Herzie en veranker het bewegingsbeleid


Multi
Ik heet niet dom : leren leven met leerstoornissen
Authors: ---
ISBN: 9789033450334 903345033X Year: 2002 Publisher: Leuven/Leusden Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een boek vol herkenbare situaties en onmiddellijk bruikbare tips over leerstoornissen in het dagelijkse leven.


Book
Werk maken van leren : strategisch VTO-beleid in organisaties
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044128215 Year: 2011 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zowat alle organisaties, zowel in de profit als in de social profit, opereren in een veranderende, turbulente omgeving. Staande blijven is een kwestie van het produceren en aanbieden van kwaliteitsvolle goederen en diensten, die in grote mate kennisintensief zijn. Medewerkers zijn dan ook "kenniswerkers" aan wie steeds meer en hogere eisen qua competenties en blijvende ontwikkeling worden gesteld. Hen aantrekken en vooral hen goed inzetten en houden, vereist dat werkend leren en lerend werken dagelijks hand in hand gaan. Dat op een geïntegreerde wijze tot stand brengen in een hedendaagse organisatie is de uitdaging van een strategisch ingebed leer- en VTO-beleid - Vorming, Training, Opleiding. Werk maken van leren biedt een visie en aanpak voor het voeren van een strategisch leer-en VTO-beleid. Zo komen onder meer aan bod: competentie- en talentmanagement, kennismanagement, redenen om te investeren in VTO, duurzame leerpatronen, VTO-beleidsplannen voor organisaties en medewerkers, optimalisering van opleidingen en het bevorderen van werkplekleren. Het boek is een praktische gids voor wie betrokken is bij het beleid van leren en VTO in organisaties: o.a. directies, VTO-coördinatoren, personeelsverantwoordelijken en opleidingsmanagers. Het biedt een leidraad voor het opstarten en verder optimaliseren van het leren binnen de eigen organisatie. Daarbij combineert het een wetenschappelijk onderbouwde benadering met een grote vertrouwdheid met de dagelijkse praktijk.


Book
Betere mensen : over gezondheid als keuze en koopwaar
Author:
ISBN: 9789045025575 9045025574 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Atlas Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leken ons brein en onze genen voorheen allesbepalend, momenteel leren we dat een mens zijn biologie zelf kan en moet reguleren. Lag er tot voor kort nog veel nadruk op de erkenning van psychische stoornissen, nu maken we een wending naar een leefstijlpolitiek die de preventie van afwijkingen als een individuele verantwoordelijkheid ziet.Trudy Dehue doorgrondt deze ontwikkelingen met wetenschapssociologische blik. De wetenschap van adhd bij volwassenen en het ontwerp van nieuwe hersentechnologie dienen als illustratie om de noodzaak te laten zien van financieel onafhankelijk onderzoek, dat bovendien niet alleen op technologische vooruitgang is gericht. Geïnspireerd door het liberalisme van John Stuart Mill pleit Betere mensen voor het behoud van variatie in typen wetenschap, omwille van het behoud van variatie in typen mensen.


Multi
Kwaliteitenspel. Handleiding
Author:
ISBN: 9789074123013 9074123015 9789074123037 9074123031 Year: 1998 Publisher: Koekelare Creare

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze ringband behoort bij het Kwaliteitenspel en bevat 20 spelvormen die met het spel kunnen worden gespeeld. Voorbeelden toepassingsmogelijkheden: het geven van feedback - samenwerking - kennismaking - coaching - functioneringsgesprekken.Tevens zijn bij de meeste spelvormen vervolgopdrachten opgenomen, vaak gekoppeld aan het boek "Kwaliteiten" (Gerrickens P, 1997). Dit boek is een heel geschikt hulpmiddel om u verder te verdiepen in de theorie over kwaliteiten

Keywords

65.012.4 --- 159.9 --- communicatie --- #PBIB:+101.10 --- #PBIB:+108.41 --- Communicatie --- Kwaliteiten --- Spel --- #KVHB:Management --- #KVHB:Sociale psychologie --- #KVHB:Persoonlijkheidspsychologie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Spellen --- kwaliteiten --- persoonlijkheid --- secundair onderwijs --- spelmateriaal --- volwassenen --- Sociale psychologie --- 005.962.13 --- 417 --- 417.1 --- 621.4 --- 622.9 --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Spelen(Kinderspelen) --- Typologie --- Typologieën --- kwaliteitenspel --- management --- gezelschapsspelen --- Games --- zelfbeeld --- zelfkennis --- 622.1 --- Binnenhuisspelen --- Feedback --- Persoonlijkheidskenmerken --- Teamvorming --- Zelfbeeld (zelfontplooiing, zelfvertrouwen, zelfwaardering) --- Zelfbeeld --- 316.8 ) Agogie --- Didactisch materiaal --- Documentatiemap --- arbeidssociologie (gez) --- psychologie --- spel (gez) --- spelvormen --- trainingsspel --- zelfmanagement --- 159.923 --- Groepen --- Kwaliteit --- Persoonlijkheid --- Samenwerking --- Spelvormen --- 305 --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Spel; opvoeding --- 983138.jpg --- D50049.jpg --- Ontwikkelingsmateriaal --- Persoonlijkheidstrekken --- Relatiespelen --- kwartetspel --- persoonlijkheidsvorming --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag zelfontplooiing --- spel --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- gedrags- en prestatiemanagement --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Kaartspelen --- algemene psychologie, persoonlijkheidsleer --- kinder- en gezelschapsspelen --- 37.03 --- jeu --- Kwaliteiten. --- Didactics of social education --- Organization theory --- Personnel management --- Social welfare methods --- organisatiepsychologie --- HRM (human resource management) --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- Psychology --- Primary groups --- persoonlijkheidsleer --- karakterkunde --- sociale vaardigheden --- Persoonlijkheidsvorming --- Typologie ; psychologie --- #PBIB:+108.31 --- Relaties --- coöperatief --- educatief --- improviseren --- kaarten --- sociaal --- sociale pedagogie --- sociologie --- taal --- waarnemen --- zintuigen --- Karakterkunde --- Sociale vaardigheden --- 980188.jpg --- Kaartspel: relaties --- S2006661.JPG --- interculturele communicatie --- kaartspel --- 484.6 --- multiculturaliteit --- spellen --- relatiespel --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- 007 --- Primaire groepen --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- PXL-Education 2014 --- didactische werkvormen --- zelfevaluatie --- Zelfontplooiing --- Educatieve spelen --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Begeleiding --- Supervisie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Organisatiecultuur --- Coaching --- Functioneringsgesprekken --- Kwaliteitsbeleid --- Studiebegeleiding --- Arbeidsvreugde --- Zelfmanagement --- Organisatieculturen --- Talenten --- Functioneringsproblemen --- graduaat orthopedagogie --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Man --- Volwassene --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Kennismakingsspel --- Functioneringsgesprek --- Zelfzorg --- Talent --- Functioneringsprobleem (gezondheidszorg) --- gezelschapsspellen --- Functioneringsprobleem (werkcontext)

Listing 1 - 7 of 7
Sort by